Cum ar putea arăta sistemul educațional în secolul 21?


Sistemul educațional așa cum îl știm astăzi, bazat pe clase, discipline și note, a fost inventat acum aproximativ 200 de ani. Oricine este familiar cu progresul exponențial al tehnologiei înțelege cât de mult înseamnă 2 secole. Trăim în era internetului și a telefoanelor mobile, dar învățăm într-un sistem inventat într-o lume care abia descoperea electricitatea.

Noile tehnologii fac posibile moduri de a învăța la care strămoșii noștri nici nu ar fi visat vreodată. Haideți să explorăm câteva dintre ele.

Lecții video

Transmiterea informației este o parte foarte importantă a educației. În prezent, profesorii sunt cei care transmit informația elevilor la oră folosind cuvinte și o tablă. Acest proces are două limitări fundamentale: mediul de transmitere a informației (cuvintele și creta) și capacitatea profesorului (evident, unii profesori sunt mai buni decât alții). Deși acesta era cel mai bun mod de a face lucrurile în secolul 19, astăzi există moduri mult mai eficiente de a transmite informația.

Spre exemplu, în loc să avem sute de profesori care predau aceeași lecție în același timp în toate școlile din țară, am putea să avem o singură lecție video care este accesibilă tuturor elevilor. Această lecție video ar putea fi creată de cei mai buni profesori din țară, sprijiniți de o echipă de editori video, artiști, și psihologi talentați.

Eliberați din acest proces ineficient de transmitere a informației, dascălii se vor putea concentra pe acele aspecte ale educației unde chiar este nevoie de ei: îndrumarea și susținerea elevilor. Mai exact, profesorii ar avea mult mai mult timp pentru a răspunde la întrebări, a încuraja elevii și a organiza activități interactive.

Exerciții interactive

Cealaltă parte foarte importantă a educației este consolidarea informației. În prezent, elevii își consolidează cunoștințele cu ajutorul temelor, de obicei dintr-un manual sau o culegere. Mai bune decât acestea ar fi niște exerciții interactive accesibile printr-o platformă software.

Elevii ar putea afla imediat dacă răspunsul lor a fost corect. Iar atunci când introduc răspunsul greșit, sistemul i-ar putea ajuta imediat cu explicații. Exercițiile ar putea lua forme mult mai interesante și dinamice, precum mici joculețe pe care elevul le poate câștiga doar aplicând corect cunoștințele necesare.

Procesul educațional însuși ar putea deveni un joc. Elevii ar primii puncte și recompense pentru progresul lor. Acest concept se numește gamificare și a fost folosit cu succes de Duolingo, o aplicație care ajută sute de milioane de oameni să învețe limbi străine.

Libertate deplină pentru elevi

Există două probleme cu faptul că toți elevii din aceeași clasă sunt obligați să parcurgă aceeași materie în același ritm. În primul rând, fiecare elev are o viteză de înțelegere diferită. Obligându-i pe toți să meargă în același ritm, îi vom ține în loc pe unii și îi vom lăsa în urmă pe alții. În al doilea rând, fiecare elev este talentat într-un anumit domeniu. Nelăsând elevii să își exploreze pasiunile, potențialul acestora va fi irosit.

Odată ce avem lecții video și exerciții interactive accesibile tuturor, elevii vor putea explora informația în mod liber. Orarul, programa și împărțirea pe clase vor dispărea. Elevii vor putea avansa în ritmul lor. Fiecare va putea studia subiectele care îl pasionează și care îi vor fi utile în viitor, bineînțeles, sub îndrumarea părinților și a profesorilor.

Alte avantaje
  • Transparență sporită: părinții și profesorii ar putea avea o imagine mult mai precisă a progresului elevului.
  • Comunitate: se poate îmbunătăți comunicarea între elevii cu pasiuni comune sau între elevi și profesori.
  • Permite îmbunătățirea continuă: noi inovații educaționale ar putea fi testate și puse în practică mult ușor.
Concluzie

Fără îndoială, tehnologia are potențialul de a aduce îmbunătățiri majore sistemului educațional. Acum este momentul să explorăm aceste posibilități și să aducem schimbarea într-un sistem care ne influențează pe toți. Nu ne permitem să mai așteptăm încă 200 de ani.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.